Nek en schouderklachten

Toenemende nek- en schouderklachten? Vaker last van hoofdpijn? Niet gek deze wintermaanden.
Tijdens de koudere maanden trekken we automatisch onze schouders wat vaker op. Kou vermindert namelijk de doorbloeding waardoor spieren al snel wat stijver aan voelen. Dat betekent dat je tijdens deze wintermaanden net wat extra spanning opbouwt rondom de schouders, de nek en de bovenrug. De winterperiode kan dus de druppel vormen die de emmer doet overlopen: meer pijnklachten in het bovenlichaam.

Nek- en schouderklachten zijn niets nieuws. Een slechte houding is onze huidige maatschappij eerder regel dan uitzondering. Er wordt voornamelijk gewerkt met computers, telefoons en tablets. Het gevolg hiervan is een kyfotische (bolle) bovenrug en een hoofd dat zich voor in plaats van boven je lichaam bevindt. Hoe verder je hoofd naar voren staat hoe zwaarder het hoofd wordt. Dit levert spanning op tussen de schouderbladen en trapezius. Bijhorende klachten zijn: hoofdpijn, nekpijn en pijn tussen en boven de schouderbladen.

Koesveld Fysiotherapie helpt u graag bij het verlichten van de spanning rondom de nek, schouders en schouderbladen deze maanden. Daarnaast maken wij u graag bewust van uw huidige houding en reiken wij oefeningen aan om de houding te verbeteren.

Recente blogposts

Alles weergeven

De Invloed van Koudetraining op onze gezondheid

Een van de belangrijkste aspecten in onze praktijk is dat we je willen helpen met het bewust worden van je lichaam en het begrijpen van je pijnklachten. De laatste tijd hebben wij zelf steeds meer erv